söndag 29 september 2013

Justin Bieber tårta

Idag har min dotter haft sitt barnkalas med Justin Bieber tema.
Hon ville ha en chokladbollstårta med en modellerad Justin Biber på :) 
Så det var ju klart att hon skulle få. 
Tårtan är alltså helt vanlig chokladbollssmet som jag packat ihop i en bakform,
som jag först täckt med gladpack. Sen fick den stå en stund i kylskåpet, innan jag tog ut den ur fornmen
och spacklade den med chokladsmörkräm. Fäste sedan "Fingers" runt hela tårtan. Knöt fast ett lila band runt tårtan, med en liten rosett längst fram. Kavlade ett vitt "lock" i sockerpasta och la uppe på tårtan, och dekorerade sedan med lite stjärnor jag gjort i sugarpaste. 
Justin Bieber har jag modellerat på frihand...förutom grundformen på huvudet som jag 
gjort i en silikonform. Sen har jag själv gjort hans ögon och hår.





Min fina dotter med sin tårta :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar